Informatie rondom garantie & retour

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa €75 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via Info@luxeairco.nl of via onze Contact Pagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met Info@luxeairco.nl of via onze Contact Pagina. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.”

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen.

 

Levertijd & verzendkosten

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 20:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Niet altijd lukt het ons echter om dit na te komen, soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de productpagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

De verzendkosten bedragen

Producten tot 25KG Worden verzonden via POST NL. Producten boven de 25KG worden geleverd door DHL

Producten <25KG: € 9,99
Producten >30KG: € 75

Onze Airconditioners worden verzonden op een pallet. U dient ten tijden van de levering aanwezig te zijn het pakket word niet bij de buren geleverd. Bent u niet thuis dan word het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden. 

Wat gebeurt er na maximale aantal aflevermomenten?

Nadat het maximale aantal aflever pogingen zijn overschreden. Krijgt u de keuze tussen: Derde afleverpoging; toeslag 33% van de verzendkosten + € 8,50; Retour afzender of leveren op een ander adres; toeslag 75% van de verzendkosten + € 8,50

De kosten van het niet op tijd ontvangen van het pakket na maximaal aantal pogingen (2) worden bij u in rekening gebracht

Track and Trace

U ontvangt van ons een track and trace code.

Levertijden

Levering verloopt via de pakketbezorger. Over het algemeen zal de aflevering van Ma – Vrij binnen 2 tot 4 dagen tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

Producten die niet op voorraad zijn hebben een langeren levertijd 2-14 dagen. U kunt producten die op voorraad zijn ook direct afhalen op ons adres.

Voor meer informatie neem gerust contact met ons op.

 

 

 

Garantie en klachten

Klachtenregeling

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@luxeairco.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.”
 
 
Garantie
 
2 JAAR GARANTIE MITS VAKUNDIG GEINSTALEERD.


In verband met het nieuwe F‐gassenverordening (EU) 517/2014 zoals van toepassing vanaf 1 januari 2015, stellen wij u hierbij op de hoogte van de verplichting om dit toestel te laten in gebruik nemen door een erkend installateur in overeenstemming met artikel 10 van Verordening (EU) 517/2014.

Bij zelf montage vervalt de garantie. 

 

Betaalmethodes

U kunt uw bestelling op verschillende manier betalen. Momenteel bieden we de volgende betaalmethodes aan:

  • ideal
  • creditcard
  • bancontact
  • belfius
  • paypal

Retourneren

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.

U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen. (Retour afzender of leveren op een ander adres; €75). Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via Info@luxeairco.nl of via onze Contact Pagina. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Uitzonderingen retourneren

Vermeldt hier de uitzonderingen op het herroepingsrecht. Geef ook bij het artikel zelf   
duidelijk aan dat deze niet te retourneren valt voor de consument besteld. Let op: 
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

 a. Bij verzegelde producten. Wanneer de verzegeling verbroken is zijn bij deze producten niet retourneerbaar.

b. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;

c. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

d. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

e. die snel kunnen bederven of verouderen;

f. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

Garantie

2 JAAR GARANTIE MITS VAKUNDIG GEINSTALEERD.

In verband met het nieuwe F‐gassenverordening (EU) 517/2014 zoals van toepassing vanaf 1 januari 2015, stellen wij u hierbij op de hoogte van de verplichting om dit toestel te laten in gebruik nemen door een erkend installateur in overeenstemming met artikel 10 van Verordening (EU) 517/2014.

Bij zelf montage vervalt de garantie. 

Identiteit ondernemer

Luxeairco
Aan het broek 99
6137 TK Sittard
Info@luxeairco.nl
06-44729606
KvK: 78043166
BTW Nummer: NL003277903B41